Äntligen!

Säger som min kära Jessica.
Äntligen är julen över!


Hade en supermysig jul hos Farmor.
Första julen på länge som firades med henne.
I Sverige överhuvudtaget.

Men vi var 5 som skulle äta.
Hon hade la lagat mat för 15?
Var fortfarande mätt på juldagsmorgonen.
Men då hade Farmor gått upp vid 6 för att koka gröt och lassa fram mat till 15 igen.
Så det var bara att äta!

Sedan kom Farbror med fru och min kusin med hennes sambo och dotter Bonnie.
Sån underbar unge har jag aldrig varit med om innan!
Hade inte sovit på hela resan från Stockholm. Var trött. Men så himlans glad ändå.
Nästan aldrig ledsen tydligen=)

Blev kalkonmiddag med dem innan vi åkte hem till våra egna hem.
Och hela helgens kantades även av godis!

Var och kolla vid sommarstugan. Galet vackert.

Så igår sattes faktiskt mitt och min tisdags-kompanjon på gymmets vad igång.
Eller vad och vad.
Den som äter godis innan juni( För mig alla dagar, för henne: får äta lördagar)
får ett straff.
Jag måste prata i micken på gymmet varje tisdag.
Hennes straff har vi inte kommit på än..
Men skönt var det att det sattes igång!
Så nu är vi back on track!

Tränat har jag inte gjort på fyra dagar.. det känns.
Usch.
Hoppas på att få komma iväg ikväll.
Blir lite svårare nu när mamma har åkt till Dubai.
För idag tex:
Ska in till stan och leta nyårsklänning med Alexsandra.
Då måste Freja vara själv.
Och jag vill träna: Då måste jag lämna henne själv..
Får klura på hur jag ska sätta ihop det på bästa sätt!

Och slutligen:
Jag ska aldrig mer jobba 26/12 i klädaffär.
Folk är som gamar.
Sliter, drar, slänger, TRAMPAR på allt.
Chefen hade aldrig varit med om sånt kaos.
Kön sträckte sig genom hela butiken från kl 11 till vi stängde kl 17.
Och rean ska hålla på länge..

Jaja.
Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Som du får härma mig :)

Gymmet blir ikväll, ska bli spännande:)

Sicken underbar helg ni verkade ha!

Och smart där med godiset!



PUSSSS

2010-12-27 @ 18:32:47
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Jessica

Malin! TACK! Du är så underbar som peppar mig så, det har varit jobbigt att kroppen ändrats men å andra sidan har den gjort det länge, svårt att hnatera när det åt uppåt bara. Men nu känns det bättre!

Se det som julvila, det behöver man för att hitta motivation och få ork, nu kan du köra järnet efteråt!

Ses snart va?

Pussssss

2010-12-29 @ 09:31:37
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0