Gott!

Kollade byrån som jag ska köpa, men fick inte hem den, för skulle ha två och de va sjukt tunga, samt att vi bara hade clion! Så jag och mamma bestämde att pappa får hjälpa oss få hem dem=)

Vi var också på Coop i bäckebol och shoppade lite, blev sjukt sugen på räkor! Mamma köpte rökta, och då bestämde jag mig för att börja äta räksallad sen när pulvrandet är över. Haha, jag som inte ens tycker om räkor.. men det ska det bli ändring på!

Mamma blev sugen på att testa den potatis och purjolöks-soppan som allevo har, jag älskar den! 110 kcl, men helt underbart god! Jag köpte faktiskt en gröt som de har fått in i Kick-start sortimentet. Sjukt god. Luktade Äppelpaj när den var värmd, smakade typ som det om man tänker bort det söta=) Det var äppelbitar i och massa kanel.. mumma! Det är 160 kcl i en sån portion, så jag tänkte, om jag kör fem påsar idag så blir det 50 kcl mer än vanligt. Så jag ska försöka välja bort en måltid, bättre att ligga back än över=) Trots att det stod att det skulle ingå i kick-start fasen och att man kan äta fyra måltider till efter denna, så väljer jag nog hellre bort en! Men då köpte jag te som jag kan sitta med på kvällen istället! Ett Chai-te som lukta kanel och kardemumma och nejlikor.. som glögg och kanel typ..mumma! Och en annan, rabarber, jordgubb, vanlij och grädde.. Ekologiskt och bara naturliga råvaror! Mycket exklusivt! Men man får väl lyxa till det?

Tänkte ha det ikväll ifall mina kära vänner har en ätarag idag, så har jag iaf ngt varmt att mumma på!=) De får väl blåsa på mig;)

Synd att jag inte har fungerande kamera.. skulle jag kunnat lägga upp kort på tét, det med rabarber var Rooibos och det med kanel var grönt te.
Rooibos
är ett hälsosamt te från Sydafrika och är ett uppfriskande örtte med en blanding av mycket antioxidanter och olika mineraler.  Grönt te är kraftigt antioxiderande och skyddar mot en lång rad olika sjukdomar så som bl.a. flera cancersjukdomar. Grönt te kan underlätta viktnedgång.

Det ni! Där lärde vi oss lite om te=)

Ha det gott så länge! Brus kommer hem halv åtta, ska bli kul att träffa henne!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Det var gott:)



Redig du har varit idag!!

Ska börja cykla massor:)



ses sen!



2009-08-01 @ 14:41:23
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad jobbar du med nu?

Själv är jag på Sahlgrenska och härjar :P



Haft en bra sommar än så länge?

kram

2009-08-01 @ 19:47:41
URL: http://hannice.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0