Bästa medicinen!

Känt mig pluffsig och tjock de senaste dagarna och varit lite deppig över vikten, som inte riktigt går som planerat. Men så idag, så tog jag mig ner till gymmet efter vi varit på stranden. Och efter passet så kände jag mig både smalare och fräschare:D Började med lite styrka: Axlar. Kände att jag hade jättemycket energi och kraft. Körde rygg och lite biceps och triceps. Sedan gick jag på löpbandet, och hör och häpna, benhinnorna var goda mot mig! Eller aa.. de gjorde ju ont med det gick att tänka bort det. Nu är det dock ömt.

Började med 2 km uppvärmning. Fart 9.
Kände att jag hade sjukt mycket energi(måste berott på all go mat de senaste dagarna) så bestämde mig för att prova på lite intervaller. Har aldrig kört det på allvar på löpband.
Så höjde farten till 13. Sprang i 30 s. Vilade 30s. Gjorde detta 2 gånger.
Sprang sedan 1 min. Vilade 30 s. 4 gånger.
Sprang sedan 1min 30 sek. Vilades 30 s. 2 gånger.
Höjde till fart 14. Sprang 30 s. Vilade 30 s. 2 gånger.
Höjde till fart 15. Sprang 30 s. Vilade 30 s. 2 gånger.
Joggade ner 2 km. Fart 10.5.

Totalt träningspass: 1h 8 min. Löpband: 45 min Längd: Drygt 8 km. Tid: 45 min. Medelpuls: 136. Maxpuls: 179. Kaloriförbrukning: 503 kcal.

Det roliga är att jag hade så mycket energi så jag kunde fortsatt. Och kunde ha höjt farten i intervallerna.

Detta ska jag lägga in i träningsscheman, efter nyår. Svinroligt! Älskar verkligen när man tar ut sig så det gör ont och svetten dryper!

Det rekommenderar jag: Känner man sig lite tjock och deppig för att man inte har tränat eller har massa ätit gott, ta er iväg till träning, kör ett stenhårt pass så att endorfinerna flödar. Efteråt känner man sig snyggare och smalare och piggare. Och det märks. Mår man bra så syns det utåt! Även om man är trött i huvudet: Träna! Man blir piggare, tröttheten hamnar ju skönt i kroppen istället=)

Ne nu blir det smink och påklädnad. Sedan: Dubail Mall för shopping! Sedan lite sightseeing och goood mat! Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Helen

duktig du är! GOD JUL =)

2009-12-23 @ 12:37:52
URL: http://helenerika.blogg.se/
Postat av: Jessica

GRYM DU ÄR!!!!!!!

2009-12-23 @ 17:21:48
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0