Gott é det!


Bara ÄLSKAR trappor och backar!


Som det är skönt efter en joggingtur. Det glömmer man lätt när man inte varit ute på ett tag=)

Det blev en morgonrunda på ca 55 min. Varav jogg med trappor ca 43 min.

Jag blir så mycket lyckligare efter en joggingtur där trappor, backar eller raka sträckor med intervaller är inblandat. Kanske inte är så konstigt då jag tar ut mig mer då, samt att det händer lite mer under turen. Inte bara raksträcka efter raksträcka.. ge mig massa uppför och nerför så är jag som lyckligast :D Endorfinerna utsöndrades som tusan antar jag? (Inte direkt påläst, men antar att de utsöndras och inte gör något annat?:D)

Räknade att jag tog 7 trappor längs strandpromenaden på tillbakavägen. Sen så antar jag att jag tog dem på ditvägen också, men de kändes sjukt många fler på vägen hem:P Sen så tog jag en extra på baksidan av strandpromenaden. Så om jag tog alla sju på ditvägen, så blev det totalt 15 trappor, långa trappor=) Det roliga är att jag kände smärta(brännande smärta) i rumpan redan under rundan. Så hoppas det känns imorgon. För då ger det ju resultat!

Bra tid att motionera också. Svettigt och varmt, men skuggan fanns där.


Det är så sjukt fint längs strandpromenaden, jag blir lika hänförd varje gång jag är där. Och det är så sjukt många affären och restauranger, både på marken och övervåningen, dit alla trappor leder. Sjukt.

Nu ska jag ta mig frukost, det är bara jag och mor som är vakna än så länge. Inte konstigt, i Sverige är ju klockan bara sju på morgonen.

Vi ska sedan till Jumeirah Beach Park, där vi ska ligga på stranden och glassa. Det stället är också ett av mina favoriter, det är inhägnat, en liten liten peng i inträde, typ 10 kr. Så har det palmer och enkla matställen och gräsplättar(som jag och Brus fick veta för ett år sedan att man INTE fick sola på).

Nog tjötat. Känner att det blir långa inlägg, men blir så babblig när jag inte kan prata av mig med mina små vänninor varje dag;)

Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Gud vad fint det är!!!!!



Haha, jag tror dom utsöndras, i vilket fall så kommer dom:)



Eller hur? Mål gör allt! Du klarar det fint, grymt bra!



PUSSSS

2009-12-22 @ 08:45:38
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: flisen

Duktig du är! Och det är verkligen jättefint i Dubbe, lite avundsjuk kanske? Ja. Som det är mycket snö här hemma! Säkert två-tre dm på vissa ställen! Turken älskar det. :)



Ja men absolut det kan vi väl vara, om inte din broder är hemma och våldgästar då dvs. :) Jag tror vi sa när vi var hos Jessica sist att vi skulle vänta med Ullared tills efter nyår, för då kunde Jessi följa med. :) Men jag vill träffa dig samma minut som du kommer hem! Förresten, hur kommer du från Landvetter? Jag saaaaaknar dig! PUSS

2009-12-22 @ 17:08:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0