Periodisk fasta?

Är mer och mer inne på det här med periodisk fasta.
Jag äter hellre stora portioner än små. Blir hungrig fort(känns nästan som om jag är hungrig konstant). Äter hellre mer på eftermiddag, kvällen än förmiddag.

Enligt vissa som håller på med periodisk fasta så har de mer energi, de får inga "blodsockerdippar" och är mer jämn i hungerkänslor då de inte blir panik-hungriga eller proppmätta längre.
De får även bättre resultat i träning, både när det gäller fettnedgång och muskeluppbyggnad.

Läs gärna detta: http://www.sethronland.nu/index.php/2007/11/16/periodisk-fasta/



Har nu snart ätit ute varje dag i två veckor. Det känns och märks. Inte så kul, men som jag njuter. Riktigt kul att ha släkten här också! Jag får helt enkelt ta tag i mig efter nyår. Trist bara att vikten fortsätter stadigt upp varje dag trots att man tränar..varje dag. Men men.. god mat ska väl märkas!

Khorfakhan (snoopy island )var kul och supermysigt, men började regna och blåsa så åkte därifrån!
Snobben ligger och sover!
Liten ministorm=)
Musikvideoinspelning(?) pågick. De fick ta om heeela tiden, vi tror på grund av att folk gick förbi i bakgrunden hela tiden:D


Vi var ikväll ute på mexikanska restaurangen med den sjukt goda browniesen så att gästerna skulle få smaka och som de tyckte om den!! Nog omöjligt att inte tycka om den..blir nog en tradition. En sådan varje gång man är här:D Tog en sked från pappa, annars så höll jag mig från det=) Fast det var för att jag var så mätt från maten, så duktig på att äta lite är jag inte..

Nog om det! Ha det gott! Puss!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Måste läsa mer om det där, fattar inte riktigt vad det går ut på?!



PUSS

2009-12-26 @ 23:45:17
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0