Pysko?

Jag har nu infört totalt godisförbud samt chipsförbud. Två dagar innan jul? Ja, psyko som man är.

Idag blev det på tok för mycket att äta. Supergod thaimat ute, so far so good. Vi tog även en långsam timmes promenad hem längs Marinan. Mysigt=) MEN. När vi kom hem. Då tog de vuxna några glas vin och ställde fram chips och chokladpraliner..

Det var kört. Jag är verkligen en sådan som inte kan sluta äta. Det är inte så att jag hetsäter så fort som möjligt för att jag är rädd att det ska ta slut och att jag aldrig mer får något gott. Vet inte vad det är, det bara är. Jag äter en pralin. Tar lite chips. En pralin till. Lite chips till. Och oj en pralin och chips, va gott. Och så fortsätter det tills det praktiskt taget är slut framför mig. Suck. Det är bara att erkänna. Jag kan inte hantera vissa livsmedel. Och då får jag inte äta det. Så enkelt är det. Vill jag må bra, både psykiskt och fysiskt så är det nog det enda rätta.

Speciellt nu när vi äter ute varje dag.

Så mitt beslut:

När Göteborgsvarvet är genomfört så får jag äta vad jag vill.
Kort och koncist beslut. Underbart.

Andra livsmedel som jag har svårt att hantera är:
Vitt bröd
Kakor


Men dessa har jag inget förbud mot, för det är inte ens i närheten så illa som godis. Egentligen är inte chips heller lika farligt..Men slängde in det som lite extra psykning(?).

Dags att sova. Imorgon är det morgonjogg. Och min pulsklocka ligger inne hos gästerna. Suck.
Men kanske är bra? Ska ju försöka komma bort från räknandet av kcal.

Men som jag har haft pulsklocka ofta när jag sprungit, så jag kommer nog kunna höfta hyffsat bra på hur mycket jag förbränt. Ingen ursäkt för att inte ta sig ut helt enkelt.

Godnatt.
Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, inte en anign vem som lämnade den kommetaren.. :)



Tack, vad underbar du är, behövs för idag var en tung dag!



Gudars, en vecka kvar bara, det går fort:)

Vi kör på gymmen tycker jag tillsammans:)



Vad hård du var nu, bra med principer, kör hårt!!



PUSSSSS

2009-12-21 @ 22:03:38
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0