Heeej Sverige!

Och då var man hemma igen! Vi hade alla en varsin mamma som väntade på oss på flygplatsen, det var så skönt att få krama om mammsen på hemmaplan! Och det var lite tårögt att se Flisen få krama sin mamma efter fem månader.. Det var på tiden!

Jag och mor åkte och storhandlade direkt efter flygplatsen. Så nu har jag basvaror så jag kan börja följa mitt kostschema imorn! Kul ska det bli! Träningsschemat börjar jag följa på måndag.

Åt keso och äpple och kanel till mellanmål efter våran inhandling. GOTT var det! Som jag har saknat det. Sedan tog vi Bessie och promenade till 4-Gott. Skulle aldrig gått dit. Det var paradisets paradis med svenskt godis.. Tur jag gick dit idag av alla dagar. För det går inte att ta få godisar. Blir verkligen inte dit när jag börjar mitt shchema, vilket som sagt är imorgon. Jag menar, röda mattor som är en av favoriterna.. fanns i typ 5 färger! Vad gör man? Och bumlingar? Fanns i typ tio färger! All olika choklad ni kan tänka er, alla sorters mjuka godisar som man inte ens sett innan samt hårda.. och sockerfria i massa olika format. Och kön var så lång sen när man skulle betala så den ringlade sig genom hela butiken. Som är stor. Det var en upplevelse! I fortsättningen blir det äckliga butiker med äckligt godis.

http://www.4-gott.se/gallery3/index.html

Ikväll blir det grillad kyckling med potatisgratäng och sallad. Och MASSA godis. Maria, dotter till mammas kompis är här med en kompis, så det blir nog idol med dem ikväll också. Blir nog tidig kväll efter fredagsmyset, imorn hoppas jag på att vara pigg och ta milen(pallar man?) innan frukost, innan det blir lunch med släkten, innan mellanmål med Alexsandra och Camilla med deras Andreas och Simon, innan besök på Tarrass med Flisen.. Fullt upp men på söndag blir det nog bara slapphet=) Och matlådor! Och kanske lite fotvård som jag lovade mig själv att införa.

Nu ska jag hjälpa till med maten! Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0