Borta så fort!




Att konditionen försvinner så fort! Kan ju bara hoppas att den kommer tillbaka lika snabbt som den försvann.. Idag var den första joggingturen denna veckan, får se till att det blir av på lördag och söndag också så man kanske kan vara tillbaka i springartagen tills nästa vecka igen!

Idag blev det en runda på ca 43-44 min varav jag joggade ca 32 min. Kaloriförbrukning? 431.

I tisdags blev det en morgonpromenix på ca 62 min och kaloriförbrukningen var ca 432. Har inte gått att uppdatera bloggen sedan måndags då bloggen inte funkat, av någon anledning. Men det har hänt massa sedan dess ändå!

Skulle varit uppe på morgonpromenix igår också, men kände redan under natten att jag inte skulle orka upp för man sov inget. Det var sådan sjuk storm här i Oba så det var inte klokt. Det åskade och blixtrade precis ovanför, lätt som om någon bombarderade oss och regnet öste ner. Så när klockan ringde så kollade jag ut genom fönstret och när regnet fortfarande öste ner så somnade jag om. Men om jag tar mig ut lördag och söndag också så blir det ändå 5 motionsdagar. Vilket är det minsta som behövs efter två veckor med gäster och äta ute varje dag hela tiden. Vågen gör ju inget annat än pekat uppåt..konstant. Blir ändring nästa vecka. Det har vi i hela Oba-familjen kommit överens om. Då blir det "peka-neråt-våg-veckor." Har blivit mycket mackor till lunch, ska se ifall man kan börja äta frukt och grönsaker istället.

Var även översvämmning tack vare stormen. Var stopp i avloppet på takterassen, men tur vi hade en karl som kunde fixa det! Blev till att torka upp allt som läckt in i vardagsrummet där uppe!



Igår var det ju då som sagt storm hela natten och hela dagen. Så vissa av oss(däri jag) lämnade inte lägenheten någon gång förutom kl halv åtta då vi åkte till en jättefin restaurang utanför Alanya. Tog kanske en halvtimme att åka dit? Det var Alex från Mitos som fixade dit oss. Hans familj äger den restaurangen och det var dukat så fint och man fick så mycket mat som var himlans god.  Sen var det bara hem och sova! Gott!
På den fina restaurangen!
Sysselsättning på hög nivå

Dagen innan det.. ska vi se.. det var i tisdags. Jag blandar ihop dagarna! Undrar om vi inte var på EV i tisdags? Eller var det måndags? Iaf, den dagen vi var på Ev och åt de godaste pizzorna ever, så blev det heller inte som tänkt! Helt plötsligt efter maten så säger partypinglorna Irene och Pia "Fiskskål på Mitos!". Haha. Kvällen slutade med två fiskskålar och massa popscooorn!

Ev med Livesång


Men jag har ju missat en dag.. måste överlägga med alla när de kommer upp ur sängarna. Detta går inte! Kan iof kolla på bilderna.. Just det! Ev på måndagen. I tisdags var vi på en jättefin rest uppe i Slottet. Utsikten var makalös. Vi vandra uppåt för att se mera utsikt efter maten och sedan tog vi oss ner till hamnen där vi tog en taxi hem.



Ne nu ska jag göra gröt, blev superhungrig! Får se när de andra barnen vaknar, Pia och faster kärrman är ju vakna sedan några timmar redan!

Hej så länge!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, söt du är:) Vi kan träna vader när du är hemma om du vill?:)



Värsta stormen läser jag, läbbigt!



Gud vad jag längtar tillbaka, trivdes så tillsammans med er!



PUSS

2009-10-15 @ 10:49:15
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0