Granatäpple is da shit!

Vårat internet la av precis när jag höll på med min blogg igår, så nu har vi varit och fixat det i Alanya, där vi även passade på att göra lite ärenden...typ fixat vita converse till söta Jessica!
Tycker du inte om dem/passar de inte så är det lugnan!


Imorse hade jag så sjukt ont i mina knän så jag trodde inte ens att jag skulle kunna gå nånstans, men jag gick upp halv åtta och bestämde mig för att prova att jogga och se ifall det kunde försvinna. Och jisses va ont det gjorde! Men det gick över efter en stund och det var lätt ett tag. Men sen blev bena som bly och värk i skinkorna kom! Så det blev bara en 34 minuters joggingtur idag, fast med powerwalk var jag ute i ca 53 minuter!  Så inte fy skam ändå=) Förbränning? 493 kcal.

Efter motionsturen så satte jag mig ute på balkongen efter duschen med en kopp kaffe och en bok och bara njöt i solen.. Tänka sig att det är klarblå himmel idag också! Något man kommer sakna kanske?

Och jag har återigen nästan lyckats komma ner till den vikt som jag hade innan våra första gäster kom, men varje gång jag lyckas med det så ska vi ut och festa. Vilket vi även ska göra idag! Och då skjuts vikten upp igen:P Men men, får ta tag i det på allvar när jag kommer hem!

Som sagt, party idag! Och då blir det mat på Mitos och fiskål, och sen hamnen! Och då ska vi bara vara vi tre, med kanske en rolig promenad hem sen på natten, så kul som vi hade sist när vi skulle promenera efter en utekväll:D

Igår! Höll på att glömma det viktigaste nästan! Granatäpple i mitt hjärta=) Det var Jessica som köpte det när hon var här och öppnade då mina och Brus ögon för dem! Och vi köpte på oss några sist på marknaden och valde då de rödaste vi kunde hitta..  och smakade de inte som himlen själv så säg! De var inte sura för fem öre..de var lite söta..helt enkelt underbara.

Tack vare Camilla som hade i dem i sin yoghurt igår så hade jag dem i min gröt, tillsammans med äppelbitar och kanel och mjölk.. gott så in i bomben!! Gav en smak som inte går att förklara..

Och sen till lunchen så åt jag sallad gjord på gurka, tomat och morot, och hade då i granatäpple igen tillsammans med pressad citron och salt. Gott? Helt underbart! Kan ju bara hoppas på att granatäpplen inte är dyrt hemma i Sverige för det kommer jag ha i allt jag äter i fortsättningen..undrar hur det smakar i keso? Kesella?... Spännande att komma hem och prova!

Idag är det Evrens sista dag på Mitos, sen åker han till sin hemstad där han har sin fästmö, han är så lycklig över att få slippa vara kvar va, kan jag förstå med de arbetstider de har.  Vi ska försöka få ett gruppkort idag, för sedan åker alla hem en efter en..lite sorgligt.

Well well, nu ska vi väl vila och sen göra oss iordning. Undrar om jag kan komma ihåg ett hejdåkort innan vi går någongång!

Puss så länge!
Kommentarer
Postat av: Jessica

WEEEEEEEEE! Nu blev jag glad:D TACK TACK TACK!



Granatäpple är det bästa, svingott i kesella med funlight, vilken smak som helst! Ska köpa mig imorgon bara för det:)



Hoppas ni får en underbart rolig kväll! PUSSSSS



2009-10-24 @ 19:13:45
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0