Solen är tillbaka!

Som solen sken idag! Hur skönt som helst! Råkade ha dragit ner alla persienner i mitt rum igår så det var kÔlsvart när jag klockan ringde 07.00.. ställde om den till 07.30 och sedan till 08.00. Ska låta ljuset komma in i rummet på mornarna i fortsättningen! Apjobbigt att ta sig upp annars ju! Men iaf, upp kom jag och sjukt ont i halsen hade jag. Bestämde mig för en promenad istället för jogg. Och vilken power det var i den walken! Pulsen fick jag upp till närmare 150 ibland, den låg oftast och jojjade mellan 136-145. Sjukt nöjd! Och det var svettigt det också.

Det blev en runda på dryga 60 min. Förbränning? 458 kcal.

Nu ser jag fram emot min gröt! Kan nog säga att den ligger bland top 10 i matväg! Fiberhavregrynsgröt med äpple och kanel och mjölk..mmm.. Och sedan en macka till det med massa gurka och tomat och aromat på! Istället för juice en brustablett! En himelskt frukost.. VA JAG ÄR HUNGRIG! Hoppas de vaknar snart...

Det blir stranden lite tidigare idag! Måste passa på nu när solen är framme (märker att vädret är osäkrare nu förtiden) samt att vi har ju våran mattid att passa på Mitos ikväll kl sju! Och därimellan ska vi ju hinna äta lunch (vet inte om jag vågar lova en till PW..)och vila!

Vet inte om jag glömde skriva att familjen Oba var på Pedikyr i veckan? Som hon ojjade sig om våra fötter! Eller det var väl mer eller mindre mina fötter som var problemet. Måste ta bättre hand om mina när jag kommer hem. Ska införa en dag i veckan som tillägnas mina fötter..och kanske mina händer.. Som Jessica gör, hon tar bra hand om sig själv! Iaf, nu efter vi varit hos pedikyristen så har jag så sjukt ont i min stortå! Hon grävde mellan nageln och köttet på mig så det har blivit ett sår och nu känns det som nageltrång. Kul att ha mer ont efter än innan. Så är lite jobbigt att ha på sig joggingskorna.

Sluttjötat för min del nu! Ska hitta på något annat medan jag väntar på de andra..kanske läsa?

Hej så länge!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi, sötis! Skönt att bada fossingarna!



Du är så duktigt, blir stressad av dig! HAHA!



PUSS

2009-10-22 @ 12:37:49
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0