Inte som planerat.

Men gud så dålig andedräkt man får av pulver=/
Stackars min omgivning.

Idag av alla veckans dagar så hade butiken stängt. Butiken som skulle hjälpa mig med det sista på mors present.
Och där och då bestämde jag mig för att slänga ihop en köttfärssås iaf.
Blir den äcklig så får den la slängas.

Stekte:
Champinjoner.
Hackad vitlök.
Riven morot.
Paprika.

Stekte det med köttfärsen.
Hade i Krossade tomater i basilika.
Salta. Peppra. Chiliade(?).
Hade sedan i lite lätt cremefraiche för att få den fyllig och lite lättsockrad ketchup. För att jag inte visste hur färsensåsen smakade och ketchup brukar göra det mesta goare.
Och avslutade med skurna oliver!


Luktade gott.
Men lite konstigare när jag hade i:

Vet ju inte om den kryddan smakar gott med smakerna i denna lådan:

Och det lär jag aldrig få veta.
Det var jobbigare än man kan tro att laga mat utan att få provsmaka.
Inte att man ville.
Utan att man visste verkligen inte om det blev gott.
Mera sat? Mera peppar? Mera..?
Usch. Lite ångest. Kändes lite blindsamt.

Antingen går det att äta eller så slängs det.
Tiden får utvisa!

Fick lite panik förut när jag pratade med Vickan.
Jag kommer inte kunna träna så hårt som jag tycker om med pulver som matintag.
Men så några timmar efter samtalet så tänkte jag: Det är lugnt. Jag klara mig på promenader och simning. Simning i lugn takt är ju bra träning men inte jobbigt.

Men så: Jag älskar att ta ut mig.
Jag vet inte.
Får man mer energi om man skulle tillföra typ en bar de dagar man tränar?
Eller skulle det bara förstöra viktnedgången?
Sen är ju två veckor utan hård träning inte hela världen.
Åååååååh!

Jaja.
Snart är det löpning och det kommer utvisa hur illa min energi är just nu.
Utgå från det?

Denna gobit följde i vilket fall med mig hem från affären:


Nu: Funderingar och dryck i form av bubbelvatten och funlight kanske?

Tips för er som pulvrar:
Mixade en tropisk-allevo-drink imorse som frukost med tre isbitar.
Blev superfluffigt och krämigt!


Yum;)

Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Guuud vad gott det såg ut!



Ett tips är att inte äta någon fast föda de två första veckorna. Finns någon fas man förstör isf!



Träna hårt kan vi göra senare. Är du på att träna i Oba? På gym alltså?



PUSSS

2010-04-26 @ 13:39:03
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Jessica

Precis!

Guuud vad skönt, tycker du gör rätt, glöm inte döpa om din blogg nu:)

Bra! Det heter Alis gym eller liknande!

Vi sköter oss där, jag måste! :)

BTW Jonnie gillade taffyn :)

PUSS

2010-04-26 @ 14:55:10
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: flis

Haha, skrev du den sista kommentaren på mitt inlägg? Du var här då? Eller är det mangans som är i farten? Den där jäkeln alltså.... :P

2010-04-26 @ 22:57:14


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0