Ironisk terapi

För mig just nu. Enda sättet för mig att få energi och avslappning samtidigt verkar vara matlagning.
Ironiskt nog.

Har känt mig som en zombie hela dagen. Trött och känt mig instängd i en bubbla.
Inte känt någon energi för kunder eller plock i butik.

Och kände verkligen inte att jag skulle orka med gymmet.
Just det: Blev inget cyklande då jag inte hittade mina cykelnycklar.
Vettefasiken vart jag lagt dem.. Irriterande!
Så tog bilen för att hinna till gymmet efter jobbet.
Men hade NOLL energi till gym. Själva grejen att vara i rum fullt med människor och hög ljudnivå.

Stängde till o med av radion när jag brummade hem.

Innan jag brummade hem(eller inte hem utan till R) så handlade jag mat.

Och rotgrönsakssoppa har jag gjort sedan jag kom hit.
En stor skål sallad.
En stor skål fruktsallad.

Som jag har fått energi! Jag är pigg och harmonisk.
Sjukt.

När jag börjar äta igen då ska jag alltid ha en stor skål sallad hemma. Och en stor skål fruktsallad.
Så man alltid kan ta det på kvällen.
Och tonfisk och makrill. Skitbragrejer att alltid kunna ta på kvällarna!


GOTT!
Och nyttigt:
Förutom grönsakerna: Vatten och grönsaksbuljong.


Inledde fruktsalladens görande med att skära det jag mest av allt längtar efter:
Äpplen!

Som jag saknar gurka:D

Ne, nu blir det nog snart sängen, trött!

Imorn:
Upp 06.30.
Ut med hunden.
Öppna butiken.
Stänga butiken 17.00.
Sen blire mys med Tigger på stan!
Hon skulle ut på stan ikväll också och om man känner henne rätt så är det inte helt omöjligt att hon raggar upp folk inför imorn med.

Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, den chokladen måste jag också testa!!!!! :) Du är så duktig på matlagning, ser apagott ut!

Ha den bästa dagen!



PUSSSSSS

2010-04-30 @ 08:47:04
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0