Horla!

Idag är dagen för Horla Triathlon!
Grymma träningskompisen Annie ska tävla. Hon fick med sin bror i tävlandet.
Ska dit med valpen och heja på!

Precis när vi skulle åka igår så smet katten iväg.
Typiskt.
Jag var hungrig och det enda vi hade var frukt och riskakor. Så var ganska uttorkad till slut.
Efter ca en timma så kom kattskrället gåendes och jag slängde mig över honom.
Fick stänga in honom tills vi fixat ihop allt igen och då gömde han sig under sängen.
När jag fått fram honom därifrån och in i bilen så gömde sig valpen under bilen.
Men va?!?
Ett nytt påhitt?
Sur jag blev!
Gick inte att locka fram henne med varken lek eller godis.
Så det var bara att dra ut henne.
Galen jag blir ibland!!
Detta ledde till försening och därför blev det ingen vaccingering för valp.

Väl hemma så traskade jag och valpen till Flisen i Gårda!
Alltid när man kommer dit så känns det som förra sommaren då vi grillade och umgicks hela tiden där=)

Till mat bidde god kebabrulle. Mums!
Och sen kom Annie med sin hund Dixon.
Oj va valpen törstar efter mys! Fläker ut sig och ska vara såå nära.
Och som jag faktiskt måste hålla nere henne tillslut för att hon ska lugna ner sig.
Hon blir ju helt till sig.
Och det där nafsandet..
Blir galen!
Verkligen allt eller inget med henne.
Förutom på morgonen.
Imorse var hon sitt urgoa jag igen!
Bara pussar och gos..

Och Lonka och Helen dök senare upp med gott tilltugg och massa filmer,
Det var härligt att träffa alla!

Jaja!
Om en två timmar bär det iväg till Horla!
Innan det blir det ut med gamle tanten och valpen.
Och ikväll?
Mys med Fliselis?

Tjipp!
Notering:
Tredje dagen utan socker/sötningsmedel idag.
Känns inge märkligt.
Förutom att det känns konstigt att inte plocka med en cola el två från affären.
Och gröten idag smakade inte sött.
Hade dock färska dadlar i för sötma.
Faktiskt godare än sötningsmedel o funlight!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Myyyyys det var igår, och underbart att träfa dig! Som vi gick ut efteråt:) Jag nykter förstås!



Hade velat mysa ikväll med er men saknar min familj såååå mycket!



Din hund är tossig med underbar!



Ha en fin dag mitt hjärta!



Pussss

2010-08-14 @ 10:58:48
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: LisaLisa

kikar in:D

2010-08-14 @ 11:28:44
URL: http://lisani.blogg.se/
Postat av: linnéa

lo! kul att se att du bloggar och har dig, speciellt när man har någon slags vision om att börja träna (AKA bli nyttigare och sådär) själv.

tips för att göra gröten (eller keso, helt underbart med kanel på) lite kuligare:

euroshopper har stans bästa äppelmos, 92% äpplen och minimalt med socker. det är gott till allt och tre teskedar på gröten med lite kanel och mjölk är underbart.

torkade aprikoser rekommenderas också varmt. vill du skaffa en grymt bra gröt kan du kolla planeten i alingsås. de har en egenmixad eko-gröt med massa frön, olika gryn, cashewnötter etc i.

den är fantastiskt god!

2010-08-19 @ 23:40:58
URL: http://sagoprinsessa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0