Nytt försök!

Jag gör det igen!
Försöker komma igen med bloggandet!


Är tillbaka i stugan med mammsen och två hundar och en katt.
Var hemma i stan i ca 1 vecka innan vi kände att vi ville åka tillbaka.

Och den lyckan nalle-majan visade när vi kom fram till stugan och hon fick rusa runt var obeskrivlig.
Den lyckan hon ger mig gör att jag skulle kunna bosätta mig i bushen för hennes skull.
Eller typ Lerum som lonkakola sa.=)

Hon växer som ogräs!

Hon får riktiga hyper-aktiva anfall som gör mig galen.
Och som jag har varit irriterad på henne.
Men oj va go hon är!
Har inte ångrat mig en sekund.
Har till o med testat mig genom att tänka: Nu kan du inte resa dit. Träna när du vill.
Dra iväg till vem som helst när som helst.

Men inte ens då fanns en enda känsla av att ha ångrat mig. Inte en enda.
Redan nu, har hon hjälpt mig så mycket.
Mina små yttepytte problem som inte spelar ett jota roll i världen finns inte längre.
All tid och energi går åt till henne.
Lyckligare och mer till ro med mig själv på väldigt länge!

Vi var i Kumla igår o hälsa på en barndomskompis till mamma.
Hennes dotter är hundinstruktör och har en jättefin nakenhund!
Trodde inte att jag skulle säga ordet jättefin i samma mening som nakenhund.
Men hon var riktigt cool!!
Dock ingen bild på henne=/
Och Freja slockna mitt på torget efter en tuff dag i Kumla.


Och träningen har ju hamnat efter men det gör inget.
Men idag tog jag mig ut på en liiiten springtur på 22 min för att testa benhinnorna!
Och ja, jag är ingen springare. Men oj va skönt det är!
Jag vill bli en!
Inläggen har jag ännu inte skaffat men det är ett måste!
Så nu kanske man kan försöka komma igång med träningen också.
Man blir så pigg o glad av det, som det flesta vet.
Det glömmer man lätt av när man inte tränar på ett tag.

Och som man säkert förstår så blir det inget triathlon för mig iår.
Kom lite väl tätt inpå(Är lite sån, allt ska hända snabbt) men kommer träna alla grenar så man kanske kan genomföra ett nästa sommar?
Men träningskompisen kommer tävla på lördag. Och vi kommer självklart vara där och heja!

Igår tror jag Flisen kom hem från turkiet!
Så hoppas på att vi alla ses lördagkväll kanske?

Jaja, nog tjötat!
Ska vi fortsätta njuta av lugnet på landet!

Tjipp!



Kommentarer
Postat av: Helen

va skönt att du är så himla nöjd, o att det går så bra! born to be a hundägare :) o lerum låter väll inte fel?!?! :D

2010-08-10 @ 13:37:16
Postat av: Jessica

Du är så snäll, tack! Och jag är så glad att du tycker det är spännande, det stödjer mig massa i kämpandet!



Jag jobbar och jobbar och tränar och tränar. Lite stall på det med.



Ja, jag tror hon kom hem igår!!!!



Tror det är bra att hoppa det där jobbiga med massa jobbiga grenar, nästa år? :)



Njutnjutnjut!



Pussssss



2010-08-10 @ 14:38:03
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Petra

Välkommen tillbaks :-)



Tråkigt att det inte blir något triathlon för dig detta år men du kommer igen.

Känns benhinnorna bättre nu?



Har Valpis/ Nalle-Maja något namn? :-) Så himla söt :-)

2010-08-10 @ 18:51:25
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: Petra

Sv: Kan inte annat än att hålla med där! Men gud vad roligt, då hoppas vi få se lite mer styrketräning i din blogg framöver ;) Ja visst blir man inspirerad av honom!



Kul att du också är tillbaks igen! :D

2010-08-10 @ 22:22:56
URL: http://metrobloggen.se/petrahermansson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0