Positiva tankar?

Ge mig!
Känner mig helt nerbruten!
Sover inte.
Sjukt ont ihalsen.
Inte många grader men feber-grader har funnits sedan fredag.
Hostar så det smakar blod.
TRÖTT.

Men det jobbigaste är sömnen. Eller bristen på den.
Somnar inte innan 03. Pågått i kanske fyra nätter nu?
Helt klarvaken men ack så trött.

Kan vara så att jag är stressad. Har för mycket att tänka på.
Jag kan bara inte släppa det.
Vill bara sticka. Till pappa.

Planen finns ju.

Men i alla fall.
Tankar som pågår och stressar hos mig:
Jag har minst 5 kg som jag vill gå ner.
Jag har en tävling som stressar mig så enormt. Speciellt nu när jag är sjuk.
Problem om man sätter ihop dessa: Jag äter 6 mål små mål mat. Bra fördelning på protein, kolhydrater och fett.
DOCK: När jag tränar hårt så känns det som om jag äter för lite och kroppen får panik.
Jag slåss med den om att kontrollera paniken men slutar oftast i hets.
Helt okontrolerbart.
Måste ju naturligtvis äta antingen mer, eller prioritera kolhydraterna innan och efter träning.
Så detta kommer jag lösa. Det är jag hundra på. Ny vecka: Nytt liv! Lärt mig av så många misstag så jag vet nu vad som triggar, vad jag inte kan hantera och tror nog att det hjälper att placera om vart jag har energin på dagen mot vart jag har träningen.

Mer stresstankar:
Jobbet. Blir deppig så fort jag kommer dit.
Uttråkad. Ingen motivation nu när chefen blivit sparkad. Måste bort! Måste göra ngt med mitt liv!!

Jahopp.
Så var det med detta inlägget.
Var tvungen att få ur allt det som gnager i mig.
Men som sagt.
Tankarna finns ju att dra iväg till pappa i Dubai.
Skaffa min efterlängtade hund.
Kommer jag in på skola så åker jag hem.
Gör jag inte det så stannar jag kanske kvar: Volontärarbete. Kurs. Träna.
Framförallt:
Komma bort från all stress och press jag känner som faktiskt bryter ner mig psykiskt.
Hitta mig själv.

SÅ!
Om man skulle ta och bli frisk så man kan träna?
3 veckor kvar till första tävling.
Jättetaggad inför 22 Augusti, men denna nu närmast känns inte bra.

Jobbade i Lördags och jobbar idag.
Hade velat vara hemma och kurera mig men finns ingen som kan hoppa in=/
Tjipp!
Kommentarer
Postat av: jonna

heej : )

Jag äter gröt till frukost & kvällsmat ! : )

Till lunch & middag äter jag kyckling, grönsaker, keso, kesella, kassler typ : )

Kör inte så jättehårt nu, eftersom jag deffar inte inför tävling eller så, bara för att få lite form till sommaren :)

2010-06-21 @ 12:51:58
URL: http://jonnajosefsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fy fan gumman, jag blir matt av läsa allt! Du tressar för mycket och pressar för mycket, ta det lugnt och ta det som det kommer. Inget kan hända liksom! PUSSS

2010-06-21 @ 13:03:15
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Mariusnatasha

Keep up these useful pieces.

2011-12-09 @ 08:35:16
URL: http://mariusnatasha.bloglabel.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0