Skatås!


Älskar verkligen området där jag bor!
Tog mig ut på en promenad strax efter 21.
Och istället för att gå i löparspåren i Skatås så tog jag mig in på olika stiger hit och dit.
Och som det dök upp små söta hus och superfina områden med utsikter!
Vid denna bänken gjorde jag även lite övningar för bic och tricepsen. Och mage blev det!


Inte hårt, blev ju fri från febern idag och fortf snorig och jävlig, men bara lite så jag fick känna på lite som jag kan anamma i fortsättningen!

Och jag måste bara säga att ÄNTLIGEN.
Äntligen har jag börjat lära känna mig själv. Efter 23 år.
Har jag BÖRJAT förstå hur jag fungerar i kropp och knopp.
Och jag kommer fortsätta lära mig länge.

Kan ju säga att det är en ond cirkel att bli dålig och inte kunna röra på sig.
För mig.
Äter dåligt. Sover dåligt. Stressar. Deppar.
Och efter denna promenaden så kände jag hur alla problem bara försvann.

Det blev en 50 min lång promenad. Trots att jag gått promenad imorse, igår morse osv. Så har det inte känts som det gjorde nu.
Vill du må bra? Rör på dig. Lärdom 1. För mig det vill säga.
Kväll som dag! Låtsas att du har din efterlängtade hund som måste ut minst två gånger om dagen!

Lärdom 2.
Fortsätt inte äta annat när du "fuskat"
Jag är en sådan person som lätt ger upp när det kommer med mat.
Har jag "fuskat" eller låtit fel mat komma ner i maten så tänker jag ofta: Men då kan jag forts äta skit. Vilket så fallet har varit den senaste veckan.

Men idag. Idag slant det ner suuupergod macka med goda mumsiga saker på som verkligen inte är av den smala varianten.
Tänkte direkt efter: Då kan jag lika gärna äta all annan skit, så börjar jag om på ny kula imorn.
MEN! Denna gången, denna gången tänkte jag om.
Jag tänkte: Men Malin, du är MÄTT! Mätt som en plätt!
Gå ut och gå istället.
Tog på mig kläderna. Kände inte för det.
Ville kolla tv istället. Trots att det inte var något värt att kolla på.
Men så gick jag ut. Och som det var skönt!
Som en helt annan människa!
Och som jag sa innan, efter den turen var alla problem som bortblåst.
Hade jag inte kommit ut på promenaden så hade jag fortf. deppat.
Men hallå. Nu sitter jag här, glad som en fjärt och längtar efter att få komma igång med livet igen:D

Kommit fram till fler saker under min korta kvällspromenad, men det är saker som jag ska bearbeta vidare på.
Till exempel att mitt matproblem hänger ju naturligtvis ihop med min livsstil, min omgivning, hur jag mår och hur jag lever. Det är saker jag måste bearbeta för att kunna hantera maten bättre.
Och det gör jag. Bearbetar känslor. Lägger märke till känslor och saker som triggar igång mitt ätande.

Men som sagt: Bearbetning på den nivån! Har förändringsplaner på g. Allt för att må bättre.

Och vågen: Vågen ska från och med inte vara med så mycket i mitt liv=)
Träna träna träna. Äta det som kroppen behöver. Varken mer eller mindre!
(Ska låta det vara så lätt. Lär inte vara enkelt men jag har hela livet på mig att få det att bli lätt!)

Imorn är jag LEDIG!
Det är cykel till valhalla. 07.00 möter jag träningskompisen för plask i pool.
Cykel hem.
Träffa Flisen i stan 10.00.
Efter det: INGA PLANER.
Vill promenera milen någon gång imorgon. Av någon anledning så är jag skrämd av den.


Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Det här inlägget var nog det bästa någonsin!!! Du är verkligen på rätt bana och det är grymt! Helt rätt hjärtat!!!



PUSSS

2010-06-23 @ 23:01:58
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Jessica

Faaaan vad GÖÖÖTT! Precis så ska det kännas! Jag tror på det!



Vi åker vid 15, ska du med??:)

Pusss

2010-06-23 @ 23:14:16
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Ina

Väldigt bra inlägg! Inspirerande och väldigt bra tankesätt! Vi är SÅ många som haft exakt Sanna tanke ang skitmaten man "lika gärna" kan fortsätta att möla i sig efter ett sk. snedsteg (onyttigheter). Fortsätt så!:)

2010-06-23 @ 23:48:39
URL: http://Www.metrobloggen.se/euforiah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0