Kaos.

Efter två dagar med kaos-artad känsla när det gäller mat så tror jag att jag fått koll på läget.
Till och med imorse fortsatte kaoset och jag åt helt fel.
Bara på grund av att kroppen skriker så högt efter allt den kan få och jag kan inte hejda det.

MEN.
Nu. Nu efter 2.3(=)) dagar av helt fel-ätande så har jag kommit på ett sätt att äta för att kroppen ska bli nöjd.
Tror jag.
Med tanke på all träning så måste den ha kolhydrater. I alla fall min kropp. Det känner jag.
Men det ska vara rätt kolhydrater.
Inge godis. Inga kakor. Inge pasta.
Gärna mer frukt och rotfrukter än ngn annan form.
Men innan träning kommer det bli mûsli, om det är på förmiddagen(som det vanligtvist är) och råris om det är eftermiddag.
Så får vi se om kroppen blir nöjd.
Och på kvällen så blir det inge kolhydrater. Enbart i form av frukt i så fall.
Speciellt jordgubbar.

Men det känns bra nu. Bara för en timma sedan var det kaos. Men nu känns det som om det kommer bli bra.
Kroppen fungerar verkligen inte utan rätt form av mat.
Och alla är vi olika.

Nog om det.
Igår var det som sagt:
Morgonpromenad 57 min.
36 min cykel till jobb. Var dyngsvett. Trampade som en dåre i motvind! Tur jag cyklade i träningskläder.
1 h lätt cykling efter jobb.
(Mådde väldigt illa av all skit jag ätit på jobbet. Chef köpte massa fika pga vi bygger om hela Hemtex.)

Idag:
07.00: 28 min morgonpromenad.
11.00: 5 km löp i Skatås med Tigger.
30 min cykel Intervall på Almedal Sportlife.
Avslutar med Solning=)

Sedan ska jag möta upp Emma för en god lunch på stan.
Ikväll vid 19.30-20.00 gör jag Flisen sällskap som kattisvaktis på Gårda Terass!

Ha en god dag!
Tjipp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0