Ledig dag: Tagga till!

Det är skönt med lediga dagar.
Och det behövs!
Får tid att hämta motivation. Tid att planera och se framåt!
Underbart!

Var kvar en stund hemma hos mamma och tjötade med henne och moster.
Fullt med djur i lägenheten.
Katten, hunden och mosters bernersenner.
Underbart=)

Tog sedan tag i mig och packade om min väska som hänger med mig fram och tillbaka, hit och dit.
Nästan så det känns som att jag inte bor någonstans på riktigt.
Inte ens en månad kvar innan jag får min lägenhet tillbaka! Wooop!
Vilket också innebär: Inte lång tid kvar till Turkiet: 24e Maj!

Det var varmt att promenera idag.
Fint också:

Såg lite värre ut sen:


Letade efter min dator när jag kom fram.
Den hade blivit jättegulligt inlindat av Hans syster pga de satte upp hans nya fina väggtv.


För att njuta ännu mera av min lediga-taggande-dag så köpte jag med mig på vägen hit:
(förutom Ramlösa(som jag snart har gått igenom alla smaker) och pepsiMax, cola zero.)

Hittade sjukt bra grejer. Måste ju lägga upp mitt sätt att äta efter pulverätandet så att jag forts går ner. Inte bara undvika att gå upp alltså.

Hittade en grym grej om att ha sina hormoner i balans. Vilket mat påverkar väldigt mycket!
Genom att ha sina hormoner i balans får man:
  • Mer energi
  • Minskade hungerkänslor
  • Koll på kolesterolet, blodtrycket och sockervärden
  • Bättre minne
  • Mer sexlust
  • Starkare skelett
  • Bättre sömn
  • Mindre stresskänslor.
OCH: Rasar i vikt.
Förutom att rasa i vikt så var det att man får bättre sömn som tilltalade mig mycket.
Har haft svårt att sova bra hela mitt liv.
Kanske är maten som påverkar också?
Alltid värt att ge det ett försök kanske?


Grymt bra med 3 faser. 1: Viktras. 2. Hitta sin idealvikt. 3. Nya livsstil.
Också bra med inköpslista.
Efter fas 1 så tar man in kolhydrater i vardagen. Mer om man tränar.

Verkar vara vettig mat också.

Vi får se!
Har ju 4.5 dagar kvar innan jag sakta ska vänja mig vid mat.

Har städat lite här idag. Så kul att kunna göra andra glada.
I like!

Nog tjötat. Dags att göra mera nytta!
Tjipp!

Har idag kommit ett steg länge i mina och Tiggers stora planer inom träning/tävling.
Snart ändras namnet på bloggen. Vill bara veta att allt klaffar innan namnet ändras.
Och Göteborgsvarvet kommer jag inte springa pga mina benhinnor.
Men det var kanske redan uträknat?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0