Utan mat ingen funktion.

Det har jag ju märkt.
Dessa tre dagar med två timmars träning varje dag har gjort att min kropp har blivit svag.
En måltid per dag på det.
Har varit trött. Igår var katastrofal: Tårar rann seriöst flera gånger innan jobbet.
Och på bion såklart: Men det var ju för att filmen var SÅ sorglig.
Men även sen vid läggdags.
Summa summarum: Kroppen är för tröttad.
Vad göra?

Jo: Äta mera.
Träningen är ju ett måste nu inför tävlingarna så det är inget som ska skäras ner på.
Så nu är det nyttig mat dygnet runt. Tänkte jag säga. Men inte riktigt.
Pulver/shakes/bar blir det när jag inte hinner äta något annat.
Så nu kommer det bli mycket:
Ägg, sallad, tonfisk, kalkon, frukt.
Inga kolhydrater i vardagen.
Dock om det är något speciellt så får jag men då får jag se till att ha tränat bort det innan.

Så min morgonpromenad idag var skön: 57 min.
Gick sedan in på Olskrokens Ica och handlade.
Gud va kul det var att plocka nyttig mat!


Detta rekommenderar jag:

Dock har jag bara provat den understa.
Supergod med Kesella och Sallad.
Lila mycket kcal som en tonfisk i vatten och kolhydrater: 3.5 g.
Grymt?
Tror det!

Igår var jag inte hemma något.
Det var träning innan jobbet.
Direkt efter jobbet var det biodate med Alexsandra.
Åt på bergakungen. Gott med dyrt!
Min italienska sallad och Alexsandras bakpotatis:

Blev faktiskt även godis på bion.
SOM jag fick rysningar när jag åt min första röda godis.
Aldrig att jag kommer kunna ge upp godis för alltid.
MEN!
Jag tog faktiskt beslutet igår att jag inte får äta godis fören jag nått mitt mål.
Och den deadlinen ligger runt 10 Juli. Vid våran första Triathlon-tävling.

Dock får jag, som sagt, äta snacks, dricka alkohol vid speciella tillfällen.
Nu har jag ju gått över till min långsiktiga viktnedgång och det kommer jag aldrig palla om jag inte får äta vissa grejjer vid roliga tillfällen.
Typ: Afterwork på Måndag med jobbet. Som typ aldrig händer.

Nog tjötat!
Dock vill jag bara påpeka: Va lätt och snabbt man vänjer sig vid att inte sova själv.
Igår var varken jag är karln hemma hela dagen så jag sov hos mamsen då det var närmare från bion.
Skumt att sova själv.
En liten parantes bara. Oviktigt.

Träning idag:
Och idag har han: jobb, träning, korpen-match. Så han är la hemma tidigast 22.
Vilket innebär för mig att jag passar på att lägga min cykel 1 h efter jobbet.
Så jag cyklar till jobbet nu vid 13.00. Vilket tar 30 min.
Och när jag slutat 20.00 så ska jag få ihop en timma.
Tigger som gjorde sin rutt igår sa att det var sjukt långt man fick cykla för att få ihop den timman.
Men eftersom jag inte har ngt bättre för mig innan 22 så är det la bara att cykla på!

Och idag ska jag äta en suuupergod(hoppas jag) sallad med tonfisken(den understa) och sånna dära Cornichons: Små supersmå saltgurkor ser de ut som.
Och ett tips: Dock inte gjort det än, men ska testa det..imorn kanske?
Sallad med fetaost och rödbetor: Tydligen sjukt gott enligt en arbetskamrat!

Oj va jag tjötar!
Bara för att jag inte umgåtts med ngn senaste 24 timmarna?
HAHA.
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Visst var dom fina, jag älskar dom:)

Gör det, massa fint som sagt!

Ja, han kommer ikväll och är kvar tills lördag morgon!



Tycker du är så duktig, känns som att du fått kontroll på läget. Skönt va?



Att sova själv är enligt mig in gen höjdare.... :(



Saknar dig igen!



PUSS

2010-05-11 @ 14:41:43
URL: http://lonkakola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0