Längtar

Längtar tills mamma kommer hem.
Trots att jag sover gott i mosters säng.
Väldigt gott. 6 goa kuddar. Fluffiga täcken. Dubbelsäng. Underbart mysigt sovrum.
Så får jag inte sova så mycket.
Katten är ute som han vill.
Skriker när han vill in, skriker när han vill ut.
Vilket för övrigt var inatt vid 01.30. Och då skulle naturligtvis valpen gnälla för att också gå ut.
Så det var bara att pälsa på sig och gå ut. Och visst var hon kissenödig. Så det var ju duktigt.
Sen gick jag i sömnen två gånger.
Och för varje gång jag var uppe så märkte jag att valpen lagt sig längre och längre ifrån mig.
Från att först legat i sängen. Sen i hallen. Och tillslut i vardagsrummet.
Hon tröttnar lite på mig.

Och sen väcktes jag 08.08 av att valpen var kissenödig och bajsenödig.
Och katten satt och skrek utanför.
Så katten in och hunden ut.
Blev en timmes promenad.
Trött som ett #% var jag innan. Nu är jag mest seg.

Kom hem mamma!
Så jag kan komma in i mina rutiner igen.
Här är det svårt att leva som vanligt.

Idag.
Idag är det ärenden av alla dess slag + städning.
19.15 är det box impact med flisen.
Så vid 16.30 får jag bege mig mot Skatås och gå långpromenad med valpen så hon kan lämnas själv sen!
Sen efter träningen kommer Ludde ut till Surte och hälsar på.
Lär la bli sent men får väl ta en slappdag imorgon innan jag börjar jobba 17.00!

P.s Känner att jag vill ha ett mål. Av något slag. Något som får mig att kämpa för något.
Nu rullar ju livet bara på. Dag in och dag ut.
Inget fel med det men jag vill ha en utmaning. Tror jag.
Kanske blir jag smittad av Jessicas spännande liv. Att ha något som driver en.


Promenad runt Härlanda tjärn i förrgår.
Är det ösregn och go höst varannan dag eller?


Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Du om någon är behov av sömn, katter är INTE roliga! I know the feeling!



VAD FÖR MÅL?:)



PUSSSS

2010-10-28 @ 14:01:48
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Eivindmarlene

Great site! Lots of useful information!

2011-05-09 @ 15:01:18
URL: http://eivindmarlene.blogetty.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0