Gryyyymt!

Helt dyblöta är vi båda två men oj vilken dag det varit hittills!
En kompis till mamma har varit på besök i helgen.
Hon är utbildad hundinstruktör.
Har haft flera dalmatiner, varav en varit en riktig problemhund.
Hennes hundar är i princip lösa jämt och följer henne vart hon än går om hon inte gett tillåtelse till något annat.
Hon har sån kunskap som inte många har.

Och idag har vi varit ute och tränat mig och min lilla valp.
Följa mig först i koppel och sedan löst- Då jag går och vänder riktining hit och dit- där hon fattade hyffsat snabbt.
Spår- Tydligen en riktig stjärna enligt min lärare idag!
Jag fick ta en leksak och gå ut i skogen och lägga ner den och gå i en båge ut från skogen på ett annat ställe.
Så tog jag Freja i koppel och hon fick nosa upp mitt spår helt själv och var som ett spjut!

Helt galet.. trodde verkligen inte att hon skulle fatta.
Hon fattade helt själv. Jag gjorde inget..

Och leksaken var en sista-minuten gjord: Bajspåse.
Sitta kvar tills hon ber om tillåtelse- användes i samband med hundar, människor,
ut och in i byggnader/hissar osv.
Handlar om att hon inte ska rusa ut och iväg hit och dit.
Det är jag som är ledaren och ska känna av omgivningen innan hon får tillåtelse att gå nånstans.


Och omdöme om min 4-månaders valp?
Grymt smart!

Kul!
Nu håller hon på att däcka och jag håller på att ladda för ett gympass.
Känns lite segt då det öser ner regn utanför.

Igår var det bara att vara hemma.
Hämtade upp Camilla och Simon i Kungälv då de hade varit på middag.
Så kom i sängs närmare halv tre inatt.
Men gullehunden väckte mig 7. Vi gick ut så hon fick kissa o bajsa.
Sen så lät hon mig somna om till 11!
UNDERBART!

Jaja. Nu har hon strax somnat.
Kanske jag borde ge mig iväg till gymmet?
Vi får se!
Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Sicken dag och sicken hund! Du låter så pigg och glad när du skriver! Det värmer mig! Pusssss

2010-09-19 @ 16:53:39
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Ina

Tack för ditt pepp! Kom iväg till slut sen :D



Vilken härlig dag du/ni har haft! Vad mysigt att hålla på sådär med hundar. vilken duktig vovve, OCH matte/ledare :D

2010-09-19 @ 17:44:02
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Oxelösund 10 Juli. Göteborg 22 Augusti.
RSS 2.0